Kérdések a demokratikus oktatásról
1. Ön személy szerint, miért tartja fontosnak, hogy a gyermekeket már iskolás, kiskortól a demokratikus elvek szerint neveljék, oktassák?
2. Mely elveket, készségeket gondolja mindenképp fontosnak az oktatási, nevelési tevékenységei során?
3. Hogyan építik be a demokratikus nevelés elveit a tanóráikba, illetve az órákon kívüli tevékenységeikbe, iskolai életbe? Milyen gyakorlatokat alkalmaznak? (pl: iskolagyűlések az iskolában, ha vannak; osztályfőnöki órák; osztályon belüli konfliktusok kezelésekor…stb)
4. Mennyire tartja alkalmazhatónak a NAT által összeállított állampolgárságról, demokratikus nevelésről szóló tervezetet, nevelési célt? Esetleg kiegészítené-e valamivel? Ha igen, kérem fejtse ki.
5. Ön szerint, milyen előnyei és hátrányai lehetnek ennek a nevelési elvnek?
6. Melyek azok a személyek vagy szakirodalmak amelyek nagy hatással voltak az Ön pedagógiai munkájára? Milyen plusz ismeretekkel járultak hozzá az eddigi tapasztalataihoz, tudásához?
7. Kérem ossza meg eddigi tapasztalatait, (felmerülő nehézségeit, ha voltak ilyenek) a demokratikus neveléssel kapcsolatban.
A válaszok
Kapcsolódó bejegyzések: