Ajánlott cikkek és tanulmányok |
Ajánlott hanganyagok |
Ajánlott könyvek |
Ajánlott videók |
Internet helyek |
Wikipedia bejegyzések |
- Bellamy Sean: Hogyan fogj demokratikus iskola alapításába? – 2014
- Bennack Jürgen: Bevezető Falko Peschel könyvéhez
- Brinkmann Erika: A demokratikus elemi iskola – 2019
- Brügelmann Hans: A tanítás megnyitásának dimenziói
- Brügelmann Hans: Falko Peschel kutatásának jelentősége
- Buda Béla: A szülés Janus-arcai – Lelki és családi élmény versus high-tech orvoslás
- Curry Bill : A Dartington Hall iskola I. rész
- Curry Bill: A Dartington Hall iskola II. rész
- Curry Bill: A Dartington Hall iskola III. rész
- Curry W. B.: Education for Sanity – I. részlet
- Curry W.B.: Education for Sanity – II. részlet
- Fóti Péter – Miskolczy Zsuzsa: Iskola- és osztálygyűlési kiskáté
- Fóti Péter – Miskolczy Zsuzsa: Ombudsmanok a Summerhill-köztársaságban
- Fóti Péter – Viragh Szabolcs: A gyerekköztársaságtól a demokratikus iskoláig
- Fóti Péter: Élet az iskolában ahol nincs frontális tanítás (Interjú Falko Peschellel/2)
- Fóti Péter: Képzés a kiképzésen túl
- Fóti Péter: „A demokrácia nem magától értetődő, de nagyon erős”
- Fóti Péter: „Majd jön a nagyapám a traktorral…”
- Fóti Péter: A gyerekek morális fejlődése – 2012
- Fóti Péter: A gyűlésvezető intézménye a summerhilli demokratikus iskolában – (2014)
- Fóti Péter: A hiányzó láncszem
- Fóti Péter: A kezdeti káosztól az empatikus-demokratikus tanulóközösségig (Interjú Falko Peschellel /2)
- Fóti Péter: A legfontosabb “tananyag”: A konfliktusmegoldás I.
- Fóti Péter: A legfontosabb “tananyag”: A konfliktusmegoldás II.
- Fóti Péter: A legyek ura,vagy Summerhill
- Fóti Péter: A szegények Summerhillje
- Fóti Péter: A tanulás, mint a világról való modelljeink állandó fejlesztése
- Fóti Péter: Az alternativ iskolák létjogosultsága
- Fóti Péter: Demokratikus gyűlések az iskolákban (2016)
- Fóti Péter: Demokratikus módszerek a tanulás-tanítás tervezésében
- Fóti Péter: Diktátorok pedagógiája
- Fóti Péter: Homer Lane
- Fóti Péter: Iskolagyűlések a demokratikus iskolákban
- Fóti Péter: Iskolagyűlések válságos időkben
- Fóti Péter: James Herndon „The way it spoused to be” c. könyvéről
- Fóti Péter: Kommentár John Holt Iskolai kudarcok c. könyvéhez
- Fóti Péter: Milyen az osztály / iskolagyűlés elé terjesztett jó napirendi javaslat?
- Fóti Péter: Poroszos-e a mai magyar iskolarendszer?
- Fóti Péter: Szólásszabadság az iskolában
- Fóti Péter: Tanítás és tanulás
- Fóti Péter: Tantervi tanácsadó és a demokratikus iskolák mozgalmának kezdeményezője 2011.
- Fóti Péter: Thomas Gordon könyvei szülőknek és tanároknak
- Fóti Péter: Thomas Gordon viselkedési ablaka és A.S. Neill summerhilli iskolai demokratikus önkormányzata
- Fóti Péter: Útmutató rebellis tanároknak (gyerekeknek és szülőknek) I.
- Fóti Péter: Útmutató rebellis tanároknak (gyerekeknek és szülőknek) II.
- Galambos Attila: Igy tanítana a demokratikus iskola, ha lézetne Magyarországon….
- George McGovern*: Bevezető John Holt: How Children Fail c. könyvéhez
- Goodsman Dane: A summerhilli iskolagyűlés lefolyása
- Gribble David: A Legyek Ura: Egy totális félreértelmezés
- Hageneder Benedikt: A harzbergi demokratikus iskola – 2021
- Hecht Yaacov: Democratic education: a beginning of a story
- Herndon James: Véletlen
- Herndon James: Óraterv
- Herndon James: Örömmel várni az olvasás órát!
- Herndon James: Túlélés a saját hazádban c. könyvének 3-5. fejezete
- Herndon James: Túlélés saját hazádban – tartalomjegyzék
- Holt John: A tanulás nem a tanítás eredménye
- Holt John: Az elveszett boldogság nyomában – könyvismertetés
- Holt John: Bamba álarc
- Holt John: Elhanyagolt fiatalok közössége
- Holt John: How Children Learn (Hogyan tanulnak a gyerekek) 1967, 1983 – részlet
- Holt John: Miért nem segít a piros tinta az írástanításban?
- Holt John: Tanuló irányította tanulás
- Kühn Elias és Hageneder Benedikt: Másképp is lehet … és én másképp akarom csinálni.
- Lane Homer: A Little Commonwealth kezdetei – 1928
- Maisels Charles: A diktátor születése
- Martin Bickman: A tanárképzés gyakornok és laboratóriumi módszere
- Mercogliano Chris: Mi is az a demokratikus oktatás? – Interjú
- Mérei Ferenc – V. Binet Ágnes: A nevelői légkör
- Muench Uwe: Persuasive speech
- Peschel Falko: A projektmódszer és a nyitott oktatás
- Peschel Falko: A tanulás demokratizálása
- Peschel Falko: Bevezető a Nyitott oktatás című könyvhöz – Új Pedagógiai Szemle 2019/7-8.
- Peschel Falko: Gyakran ismételt kérdések a nyitott tanítás és a demokratikus iskola kapcsán
- Preater Jason: A te demokratikus gyülésed
- Preater Jason: Demokratikus gyűlések mindenütt?
- Ronald Swartz: Inspiráló beszélgetések Joseph Agassival
- Rosenbrand Bas: Feszültségek levezetése az iskolában
- Rosenbrand Bas: Mit ad a körbeszélgetés a csoportnak?
- Rosenbrand Bas: Tanári készségek és eszközök egy demokratikus iskolában – 2019
- Spitta Gudrun: Előbb írni, aztán olvasni?
- Ulm Volker: Egy matematika feladat, két tanári hozzáállás
- Ulm Volker: Ruf & Gallin koncepciója a matematika tanításban
- Vargha Balázs: Embernek való iskola
- Viragh Szabolcs: Interjú Bas Rosenbranddal
- Vorländer Hans: A demokrácia keletkezése (könyvrészlet – fordítás)
- Wills David: Mi az iskolai gyerek-felnőtt önkormányzat haszna?
- Zehnpfennig Hannelore: Miért hagytam fel a frontális tanítással?
- Bellamy Sean: Hogyan fogj demokratikus iskola alapításába? – 2014
- Fóti Péter – Miskolczy Zsuzsa: Iskola- és osztálygyűlési kiskáté
- Fóti Péter: „Majd jön a nagyapám a traktorral…”
- Fóti Péter: Demokratikus gyűlések az iskolákban (2016)
- Preater Jason: A te demokratikus gyülésed
- Preater Jason: Demokratikus gyűlések mindenütt?
- Wills David: Mi az iskolai gyerek-felnőtt önkormányzat haszna?
- Bennack Jürgen: Bevezető Falko Peschel könyvéhez
- Brinkmann Erika: A demokratikus elemi iskola – 2019
- Brügelmann Hans: A tanítás megnyitásának dimenziói
- Brügelmann Hans: Falko Peschel kutatásának jelentősége
- Fóti Péter: Élet az iskolában ahol nincs frontális tanítás (Interjú Falko Peschellel/2)
- Fóti Péter: „Majd jön a nagyapám a traktorral…”
- Fóti Péter: A kezdeti káosztól az empatikus-demokratikus tanulóközösségig (Interjú Falko Peschellel /2)
- Fóti Péter: A tanulás, mint a világról való modelljeink állandó fejlesztése
- Hageneder Benedikt: A harzbergi demokratikus iskola – 2021
- Kühn Elias és Hageneder Benedikt: Másképp is lehet … és én másképp akarom csinálni.
- Peschel Falko: A projektmódszer és a nyitott oktatás
- Peschel Falko: A tanulás demokratizálása
- Peschel Falko: Gyakran ismételt kérdések a nyitott tanítás és a demokratikus iskola kapcsán
- Spitta Gudrun: Előbb írni, aztán olvasni?
- Ulm Volker: Ruf & Gallin koncepciója a matematika tanításban
- Zehnpfennig Hannelore: Miért hagytam fel a frontális tanítással?
- Aronson C. Linda: Unleashed To Learn – Infinity Publishing 2013
- Boettcher, Otto, Sitta, Tymister: Lehrer und Schüler machen Unterricht – U & S Pädagogik 1980
- Fóti Péter: Útmutató Rebellis Tanároknak – Gyerekeknek és Szülőknek
- George Dennison: The Life of Children
- Gombár Csaba: Politikai kisszótár
- Gordon Thomas: T.E.T. – A tanári hatékonyság fejlesztése
- Gribble David: Real Education
- Hageneder Benedikt: Szakdolgozat
- Herbert Kohl: I won’t learn from you
- Joe Park: Russell on Education
- Johannes-Martin Kamp: Kinderrepubliken
- John Gastil: Democracy in Small Groups
- John Holt: How Children Fail
- Keith Grint: Leadership
- Kirsten Olson: Wounded by school
- Martha Haun – Ted Weisgal: Robert’s Rules for Kids and Big Kids
- Neill A. S.: Summerhill – A pedagógia csendes forradalma
- Péli Gábor: Szociológia középiskolásoknak
- Rosenbrand Bas: A New Morning – The Story, Practice and Results of an Innovativ School
- Rosenbrand Bas: Körbeszélgetés
- Rosenbrand Bas: Körbeszélgetés – Saxum kiadó 2019
- Smith Frank: The Book of Learning and Forgetting