Demokratikus módszerek a tanulás-tanítás tervezésében
Bevezető Hogyan vonjuk be a tanulókat az osztályban a tanulás-tanítás tervezésébe? Hogyan legyenek aktív tagjai már az előkészületeknek is? Számos tanár el sem tudja képzelni,
Bevezető Hogyan vonjuk be a tanulókat az osztályban a tanulás-tanítás tervezésébe? Hogyan legyenek aktív tagjai már az előkészületeknek is? Számos tanár el sem tudja képzelni,
Miért hallgatunk el? Társadalmunk, ellentmondásos viszonyban van abban a kérdésben, hogy ki mikor és mibe szólhat bele. Egyfelől demokráciának nevezzük magunkat, mert minden állampolgárnak joga
Bevezetés Az oktatási rendszerben különféle áramlatok érvényesülnek. Így volt ez 1964-ben is, amikor az Egyesült Államokban az 1960-as évek elején új szelek (is) fújdogáltak. Egyrészt
Elvek Ez azt jelenti, hogy a közösség képes maga megoldani belső konfliktusait – demokratikus módon, azaz anélkül, hogy saját tagjai közül egyeseket elnyomna. Ugyanennek a
Cigányok és négerek az iskolában [1] Bevezető Újraolvastam James Herndon első könyvét, melynek címe: „The way it spoused to be”, a mű 1967-ben jelent meg,
Bevezető Mi felnőttek hajlunk arra, hogy a jó embert a szerint határozzuk meg, amilyennek magunkat képzeljük. Bár bizonyosan vannak kivételek, de az emberek nagy többsége
Jobb tanulási eredményeket nem attól várhatunk,hogy a tanárok jobb instrukciókat adnak, hanem attól,ha a tanulóknak több lehetőségük lesz alkotni. Seymour Papert Miért tesznek fel a
„Nem akarok a történelembe, mint egy nagy pedagógus bevonulni, mert az nem vagyok. Ha rám egyáltalán emlékezni fognak, akkor az azért lesz – remélem –
1. A summerhilli közvetlen demokrácia elvei Amíg Thomas Gordon könyvei nagyrészt megjelentek magyarul[1], addig a skót származású Alexander Sutherland Neill neve szinte ismeretlen Magyarországon.[2] Ezzel
Bevezető Mire Thomas Gordon amerikai pszichológusnak a 60-70-es évek fordulóján irt két könyve a Gondolat Könyvkiadó gondozásában megjelent Magyarországon, addigra a szerző a 80-as évek
„Segítséget szeretnék adni mindenkinek aki egy együttműködő, gyerekek leszakadását meggátló osztálylégkört szeretne létrehozni, ahol mindenki önállóan tud dolgozni.”
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.