Bár néha néha elkalandoztam más újságokhoz folyóiratokhoz, legjobbnak ítélt hosszabb lélegzetű publikációimat mindig a tani-tani alternativ pedagógia folyóiratnak küldtem. Köszönet a szerkesztőknek, a cikkek ápolásáért és publikálásáért. Az évek során a folyóirat azzal is elismert munkásságom, hogy kinevezett főmunkatársnak, ami számomra nagy megtiszteltetés. Szeretném hangsúlyozni, hogy a legelső írások immár 15 évvel ezelőtt jelentek meg, ezért természetes, hogy számos nézetem megváltozott azóta! Íme a lista az eddig megjelent írásokról, fordításokról:
Publikációk a Tani-tani.info oldalain
2024
2023
2022
2021
2020
2019
- Erika Brinkman: A demokratikus elemi iskola (fordítás)
- A kezdeti káosztól az empatikus-demokratikus tanulóközösségig. (interjú Falkó Peschellel)
- Az egerszalóki demokratikus iskola egy éve (interjú Szlaukó Mónikával)
2018
- A tanulás szabadsága és a demokratikus önkormányzat az alsó tagozatban
- „Nem találom a találkozási pontot” (A.S. Neill és Mario Montessori beszélgetéséröl)
- Élet az iskolában…
2017
- Falko Peschel: A tanulás demokratizálása (fordítás)
- Homer Lane – A demokratikus iskolai önkormányzat „feltalálója”
- Hannelore Zehnpfennig: Miért hagytam fel a frontális tanítással? (fordítás)
- A tanulásról a szabad iskolákban
2016
2015
2014
- Igazi szabadság (interjú Fóti Misivel)
- Demokrácia és unschooling
- A gyűlésvezető intézménye a summerhilli demokratikus iskolában
- Az iskolai osztály – hierarchikus csoport vagy demokratikus közösség?
2013
- James Herndon: Kolumbusz Kristóf, avagy tanárok egy új világban (fordítás)
- Sekélyes vagy alapos demokrácia az iskolában
- Summerhill…– (majdnem) végtelen játék
- Neill öröksége
2012
2011
- „A demokrácia nem magától értetődő, de nagyon erős”
- Tantervi tanácsadó és a demokratikus iskolák mozgalmának kezdeményezője
- Valódi demokratikus intézmények az iskolákban a diákönkormányzatok helyett
- Látogatás Summerhillben, 2010. október 4-5.
2010
2009
- Útmutató rebellis tanároknak (gyerekeknek és szülőknek) II.
- Gyerekek és papagájok (Önállóság és önállótlanság a gyerekkorban)
2008
- Útmutató rebellis tanároknak (gyerekeknek és szülőknek) I.
- Miért van szükség radikális iskolareformra?
2007
- A hiányzó láncszem (Közvetlen demokrácia és autonómia az angliai Summerhill iskolában)
- Egy radikális iskolareform körvonalai
- Szelekció, szegregáció, osztályzás, oktatási csekk
- Az osztályozás és a bürokratikus iskola
- Amit az iskolában elfelejtünk (John Holt Portréja)
- A szegények summerhill-je. George Dennison: A gyerekek élete c. könyvéröl